Sök
Filters
Din varukorg är tom.

Frågor och Svar IT&Telekomföretagens standardavtal

Kan flera användare ha tillgång till samma konto i Almegas webbshop?

Svar: Ja, varje organisationsnummer behöver endast 1 konto. Kontoinnehavaren som registrerat företagets uppgifter i Almegas webbshop kan lämna ut inloggningsuppgifterna till övriga medarbetare på företaget som behöver tillgång till att ladda ner standardavtalen eller använda andra tjänster i Almegas webbshop. 

 

Vad är ett företagsanpassat standardavtal?

Svar: Standardavtalen kan köpas som licensavtal och är tänkta att användas av koncerner eller företag som behöver fler än en inloggning till standardavtalen. I licensavtalets sidfot finns företagets/organisationens/koncernens namn och i sidhuvudet visas vilken period licensen är giltig. För mer information om licensavtal vänligen kontakta standardavtal@itot.se 

 

Kan jag få ett avtal skickat till mig för att granska innan jag köper det?

Svar: Nej, IT&Telekomföretagen skickar inga avtal via mejl eller post. För att ta del av standardavtalens innehåll vänligen lägg en beställning i Almegas webbshop.

 

Får ett avtal i pappersformat skannas och mejlas?

Svar: Nej, användare av tryckta avtalsdokument får inte kopiera, scanna, trycka, duplicera, eller på något sätt hantera avtalen elektroniskt, avtalen får ex. inte mejlas. 

 

Får avtal via abonnemang lagras elektroniskt för att slippa laddas ner varje gång?

Svar: Nej, avtalen hålls uppdaterade i Almegas webbshop och elektronisk lagring av avtalen är inte tillåtet, förutom tillfällig lagring som ex. bilaga till en offertgivning via mejl.

 

Hur säger jag upp mitt abonnemnag på IT&Telekomföretagens digitala standardavtal?

Svar: Logga in på ditt konto i Almegas webbshop och gå till Mitt konto - Mina ordrar - tryck på "Avbryt prenumeration". Uppsägning görs av kunden eller skriftligen till standardavtal@itot.se 

 

När måste jag senast säga upp mitt abonnemang på IT&Telekomföretagens digitala standardavtal för att det inte ska förnyas?

Svar: Uppsägning ska göras senast 3 månader innan den automatiska förnyelsen för att inte påbörja en ny prenumerationsperiod på 1 år.

 

Vart skickas fakturan vid en beställning i Almegas webbshop?

Svar: En PDF-faktura skickas till den e-postadress som angavs under fakturaadress vid beställningen. Vi rekommenderar att du anger en e-post som är avsedd för fakturahantering och bevakas av företaget, ex. e-post till er ekonomiavdelning. Undvik e-postadresser till enskilda personer eftersom det ofta leder till missade fakturor.

 

Hur ändrar jag uppgifterna i efterhand för abonnemangsfakturan?

Svar: Uppgifter för abonnemangsfakturan kan endast ändras av en administratör i Almegas webbshop. Vänligen skicka dina nya fakturauppgifter till standardavtal@itot.se så uppdaterar vi ert konto. 

 

Hur ändrar jag mitt lösenord?

Svar: Logga in på ditt konto i Almegas webbshop och gå till Mitt konto - kundinformation - längst till höger i menyn finns "byt lösenord".

 

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

Svar: Gå in på inloggningsidan i Almegas webbshop och klicka på "Glömt lösenord". Fyll i ditt användarnamn (den e-post som angavs vid registrering av kontot) och klicka sedan återställ. Ett automatiskt mejl med instruktioner om hur du skapar ett nytt lösenord skickas till användarnamnet. 

Upp